Cover Story, Έρευνες

Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρονικά φαρμακεία

«Καλπάζει» η αγορά των ηλεκτρονικών φαρμακείων, με τον τζίρο να κινείται με ρυθμό της τάξης του 50% και μάλιστα για το 2017 να αναμένεται να ξεπεράσει ακόμη και τα 160 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε η ομάδα του eRetail Audit, η αξία των αγορών συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ που πραγματοποίησαν φέτος οι Έλληνες στα οnline φαρμακεία σημείωσε άνοδο 52% και έφτασε στα 112 εκατ. ευρώ.

Συλλέγοντας δεδομένα πωλήσεων για έναν από τους πιο ανερχόμενους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, η συμβουλευτική εταιρεία Convert Group ανακοίνωσε το project του eRetail Audit που αποτελεί και καινοτομία μέτρησης μεριδίων online αγοράς για τα καταναλωτικά αγαθά σε πραγματικό χρόνο.

Τα μεγέθη

Όπως καταγράφεται στην έρευνα, το 78% των καταναλωτών που ψωνίζουν από online φαρμακεία είναι γυναίκες, με το 64% αυτών να είναι ηλικίας 25-34, ενώ το 30% ηλικίας 35-44. Παράλληλα, επιβεβαιώνεται η ολοένα αυξανόμενη χρήση φορητών συσκευών από τους Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές τους, με το 25% των παραγγελιών σε online φαρμακεία να γίνεται από κινητά και tablets.

Όσον αφορά το καλάθι του καταναλωτή στα online φαρμακεία, η μέση αξία του κυμαίνεται στα 40,67 ευρώ με τον ΦΠΑ και περιλαμβάνει 3,7 τεμάχια ανά ηλεκτρονική παραγγελία και με μεγαλύτερη προτίμηση σε κρέμες προσώπου, αντηλιακά, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικές τροφές και πάνες μωρού.

Επιπλέον, στα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύεται ότι η μέρα που αποφέρει τον υψηλότερο τζίρο στα ηλεκτρονικά φαρμακεία είναι η Δευτέρα, με τις περισσότερες παραγγελίες να γίνονται στις 12 το μεσημέρι.

Ταυτόχρονα, αξιολογώντας τα online κανάλια που έπεισαν τους καταναλωτές να κάνουν τις περισσότερες παραγγελίες (με τη μέθοδο last-clik attribution), προκύπτουν ως τα πλέον αποτελεσματικά οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών Skroutz & Best Price και τα οργανικά αποτελέσματα και οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο google.gr.

Η Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eRetail Audit, δήλωσε σχετικά με την περαιτέρω ανάπτυξη των online φαρμακείων: «Το 2017 αναμένουμε αύξηση της τάξης του 50% στην αξία των αγορών που θα κάνουν οι καταναλωτές από τα online φαρμακεία, δηλαδή ο τζίρος των online φαρμακείων θα φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ.

Ενδέχεται μάλιστα να παρατηρήσουμε και πιο εντυπωσιακή αύξηση των online αγορών, μόλις επιτρέψει ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος τις online πωλήσεις μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων από πιστοποιημένα online φαρμακεία με σχετική σήμανση (trustmark) σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία (2011/62) με την οποία έχει εναρμονιστεί και η χώρα μας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεθοδολογία της έρευνας βασίζεται σε στοιχεία που αντλούνται σε πραγματικά χρόνο από αντιπροσωπευτικό δείγμα 30% περίπου 130 ενεργών online φαρμακείων.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία καθοδηγεί ηλεκτρονικά φαρμακεία και προμηθευτές τους για τη στρατηγική τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που ολοένα αυξάνεται στη χώρα μας, σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κύριες κατηγορίες

Οι κύριες κατηγορίες βάσει πωλήσεων είναι τα Beauty & Personal Care (50% των πωλήσεων), ακολουθούν τα Παιδικά – Βρεφικά (15%) και οι Βιταμίνες – Συμπληρώματα Διατροφής (30%), αναφέρει η κα Χαϊλαζοπούλου, υπογραμμίζοντας την τάση οι μεγάλοι retailers να ανοίγουν τις προϊοντικές κατηγορίες τους. Παράλληλα, σημειώνει ότι οι online «παίκτες» είναι περίπου 250, αλλά μόνο οι μισοί περίπου είναι «ενεργοί».

Social Share

About the author

Relative Posts